Στην ρωσική αγορά λανσάρεται ο ελληνικός φραπές από μια ελληνορωσική εταιρεία που ιδρύθηκε όταν μια παρέα φίλων έπινε το συνηθισμένο ρόφημα, που όσο και αν ψάξεις εκτός Ελλάδας δύσκολα το βρίσκεις. Άλλωστε, πρόσφατα παραξένευσε ακόμα και την Χίλαρι Κλίντον, όταν επισκέφθηκε την Αθήνα.
Η παρέα, γύρω στα 15 άτομα, έπινανόλοι μαζί φραπέ στην περιστρεφόμενη καφετερία στον Πύργο του ΟΤΕ, στη Θεσσαλονίκη. Συζητούσαν την οικονομική κατάσταση και τις παρενέργειές της στην καθημερινότητά τους. Κι εκεί που η κατήφεια είχε κυριεύσει την παρέα, ένας εξ αυτών κοιτάει καλά-καλά το ποτήρι με τον καφέ και ρωτάει: «αυτός ο καφές που πίνουμε, υπάρχει στη Ρωσία»;
Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα και συστάθηκε μια εταιρεία για να την κάνει πράξη. Μάλιστα, όπως εξηγεί στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων η Τατιάνα Γκορόντνιαγια, διευθύντρια ανάπτυξης της «Οργανωτική ΕΠΕ» που έχει αναλάβει το όλο εγχείρημα, «μας φάνηκε μια τόσο απίστευτη ευκαιρία, που αμέσως την βάλαμε επί χάρτου». Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε και ένα μπλογκ που περιγράφεται ως... ημερολόγιο της εξαγωγής του φραπέ στη Ρωσία και ήδη έχει προσελκύσει στις πρώτες 15 ημέρες της λειτουργίας του περί τους 500 αναγνώστες!
Όπως επισημαίνει η κα. Γκορόντνιαγια, αυτήν την στιγμή η επιχειρηματική ομάδα βρίσκεται στο στάδιο της πιστοποίησης (βάσει των σχετικών προτύπων ISO της Ρωσίας) των υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του φραπέ, του πλαστικού κυπέλου, αλλά και του καλαμιού που περιλαμβάνονται στη συσκευασία προς πώληση. Εκτιμάται ότι η όλη διαδικασία πιστοποίησης θα ολοκληρωθεί εντός του Αυγούστου και έτσι, μέσα στο Σεπτέμβριο θα γίνει και η παρουσίαση του προϊόντος σε εκδηλώσεις που ήδη προετοιμάζονται σε Μόσχα και Κίεβο.
Ήδη πάντως έγινε μια έρευνα αγοράς, η οποία τρέχει ακόμα αλλά τα πρώτα της στοιχεία είναι άκρως ενθαρρυντικά, αφού καταγράφεται έντονο το ενδιαφέρον των Ελλήνων στη Ρωσία για προμήθεια του σπαστού φραπέ, τόσο για να το συμπεριλάβουν στα εστιατόριά τους όσο και για να το τοποθετήσουν στα ράφια των μίνι μάρκετ. Από την ίδια έρευνα προκύπτει επίσης ότι οι Ρώσοι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα και δοκιμάζουν έστω και μια φορά τον φραπέ, δηλώνουν πρόθυμοι να τον ξαναδοκιμάσουν στα πάτρια εδάφη αν τον βρουν καθώς εμφανίζονται ικανοποιημένοι 100% από την γεύση του.
Όπως αποκαλύπτει η κα. Γκορόντνιαγια, λόγω της πρότερης πολιτικής κατάστασης η Ρωσία επί τουλάχιστον 70 χρόνια βρισκόταν σε κατάσταση αποκλεισμού από τα ξένα προϊόντα και από τη δεκαετία του '90, οπότε και εισήλθαν στη χώρα τα πρώτα ξένα είδη (έστω και... παράνομα), ο κόσμος «δεν σταματά να δοκιμάζει οτιδήποτε καινούριο βλέπει, ιδίως ό,τι προέρχεται από την Ελλάδα». Έτσι η επιχειρηματική ομάδα εκτιμά ότι έχει βρει μέσω του φραπέ το λαχείο και πιστεύει ότι αν περπατήσει στην ρωσική αγορά το εγχείρημα, τότε οι εμπνευστές του θα γίνουν πλούσιοι. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, πρώτος στόχος των ανθρώπων που προωθούν το φραπέ στη ρωσική αγορά είναι να γίνει γνωστός, ενώ το αποτέλεσμα εκτιμούν θα φανεί το επόμενο καλοκαίρι, οπότε και αναμένονται οι πολλές πωλήσεις και επομένως τα όποια κέρδη...
Η παρέα, γύρω στα 15 άτομα, έπινανόλοι μαζί φραπέ στην περιστρεφόμενη καφετερία στον Πύργο του ΟΤΕ, στη Θεσσαλονίκη. Συζητούσαν την οικονομική κατάσταση και τις παρενέργειές της στην καθημερινότητά τους. Κι εκεί που η κατήφεια είχε κυριεύσει την παρέα, ένας εξ αυτών κοιτάει καλά-καλά το ποτήρι με τον καφέ και ρωτάει: «αυτός ο καφές που πίνουμε, υπάρχει στη Ρωσία»;
Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα και συστάθηκε μια εταιρεία για να την κάνει πράξη. Μάλιστα, όπως εξηγεί στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων η Τατιάνα Γκορόντνιαγια, διευθύντρια ανάπτυξης της «Οργανωτική ΕΠΕ» που έχει αναλάβει το όλο εγχείρημα, «μας φάνηκε μια τόσο απίστευτη ευκαιρία, που αμέσως την βάλαμε επί χάρτου». Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε και ένα μπλογκ που περιγράφεται ως... ημερολόγιο της εξαγωγής του φραπέ στη Ρωσία και ήδη έχει προσελκύσει στις πρώτες 15 ημέρες της λειτουργίας του περί τους 500 αναγνώστες!
Όπως επισημαίνει η κα. Γκορόντνιαγια, αυτήν την στιγμή η επιχειρηματική ομάδα βρίσκεται στο στάδιο της πιστοποίησης (βάσει των σχετικών προτύπων ISO της Ρωσίας) των υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του φραπέ, του πλαστικού κυπέλου, αλλά και του καλαμιού που περιλαμβάνονται στη συσκευασία προς πώληση. Εκτιμάται ότι η όλη διαδικασία πιστοποίησης θα ολοκληρωθεί εντός του Αυγούστου και έτσι, μέσα στο Σεπτέμβριο θα γίνει και η παρουσίαση του προϊόντος σε εκδηλώσεις που ήδη προετοιμάζονται σε Μόσχα και Κίεβο.
Ήδη πάντως έγινε μια έρευνα αγοράς, η οποία τρέχει ακόμα αλλά τα πρώτα της στοιχεία είναι άκρως ενθαρρυντικά, αφού καταγράφεται έντονο το ενδιαφέρον των Ελλήνων στη Ρωσία για προμήθεια του σπαστού φραπέ, τόσο για να το συμπεριλάβουν στα εστιατόριά τους όσο και για να το τοποθετήσουν στα ράφια των μίνι μάρκετ. Από την ίδια έρευνα προκύπτει επίσης ότι οι Ρώσοι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα και δοκιμάζουν έστω και μια φορά τον φραπέ, δηλώνουν πρόθυμοι να τον ξαναδοκιμάσουν στα πάτρια εδάφη αν τον βρουν καθώς εμφανίζονται ικανοποιημένοι 100% από την γεύση του.
Όπως αποκαλύπτει η κα. Γκορόντνιαγια, λόγω της πρότερης πολιτικής κατάστασης η Ρωσία επί τουλάχιστον 70 χρόνια βρισκόταν σε κατάσταση αποκλεισμού από τα ξένα προϊόντα και από τη δεκαετία του '90, οπότε και εισήλθαν στη χώρα τα πρώτα ξένα είδη (έστω και... παράνομα), ο κόσμος «δεν σταματά να δοκιμάζει οτιδήποτε καινούριο βλέπει, ιδίως ό,τι προέρχεται από την Ελλάδα». Έτσι η επιχειρηματική ομάδα εκτιμά ότι έχει βρει μέσω του φραπέ το λαχείο και πιστεύει ότι αν περπατήσει στην ρωσική αγορά το εγχείρημα, τότε οι εμπνευστές του θα γίνουν πλούσιοι. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, πρώτος στόχος των ανθρώπων που προωθούν το φραπέ στη ρωσική αγορά είναι να γίνει γνωστός, ενώ το αποτέλεσμα εκτιμούν θα φανεί το επόμενο καλοκαίρι, οπότε και αναμένονται οι πολλές πωλήσεις και επομένως τα όποια κέρδη...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου